Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Izabela Marcinkowska - Rzecznik Konsumentów

tel. 75 77 61 560
pokój nr 106, parter w budynku nr 8a
e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Rzecznik Konsumentów przyjmuje Interesantów oraz udziela porad telefonicznych
od poniedziałku do piątku, w godzinach 7:30 - 15:30

Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej  w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  • występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
  • wykonywanie innych zadań, określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

Rzecznik Konsumentów może również:

  • wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
  • występować do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z wnioskami o wszczęcie postępowania przeciwko przedsiębiorcom nadużywającym pozycji dominującej na rynku (praktyki monopolistyczne) oraz w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Interwencja rzecznika w danej sprawie podejmowana jest po wyczerpaniu przez konsumenta toku postępowania narzuconego mu przez ustawę lub umowę. W sytuacji, gdy konsument jest zainteresowany bezpośrednią pomocą rzecznika, polegającą m.in. udzieleniu porady prawnej, na wystąpieniu w jego imieniu do przedsiębiorcy lub prowadzeniu mediacji, powinien dostarczyć kopie dokumentów dotyczących kwestii spornej, takie jak: 
     a) dowód potwierdzający zawarcie między konsumentem i przedsiębiorcą umowy  cywilnoprawnej,
     b) dokumenty stwierdzające fakt zgłoszenia reklamacji, 
     c) inne dokumenty dotyczące sprawy.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

 

W związku z tym, iż szanujemy Państwa prawo do prywatności informujemy, że:

  • w celu podjęcia czynności, o które Państwo wnioskujecie, szczegółowe przepisy prawa wymagają, abyście Państwo podali swoje dane osobowe,
  • Starostwo Powiatowe w Zgorzelcu reprezentowane przez Starostę Zgorzeleckiego z siedzibą przy ul. Bohaterów II Armii Wojska Polskiego 8 i 8A, 59-900 Zgorzelec, jako Administrator Danych  w trosce o ochronę Państwa danych osobowych, wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, którego zadaniem jest czuwanie nad bezpieczeństwem procesów przetwarzania danych,
  • pracownicy Administratora Danych ze swojej strony dokładają najwyższej staranności dla zapewnienia właściwej ochrony Państwa danych osobowych,
  • w celu uzyskania wyczerpujących informacji dotyczących przysługującego Państwu prawa dostępu do treści przetwarzanych danych osobowych oraz ich poprawiania, szczegółowych wyjaśnień udzieli Państwu Inspektor Ochrony Danych Osobowych: Marlena Kasprzyk, pokój nr 311, Tel. 603154875, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

*Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych).

 

               

ABC konsumenta:

  1. Nie bądź jeleń, weź paragon(format PDF)
  2. Przed wakacjami - co warto wiedzieć?
  3. „Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz”- kampania społeczna dot. zaciagania wysoko oprocentowanych krótkoterminowych pożyczek tzw. "chwilówek"
  4. Święta i Sylwester - garść porad w prezencie od UOKiK
  5. "Inwestycje" alternatywne i piramidy finansowe. Uważaj - oszustwo.

 


 

 
 

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów - strona główna

UKE - strona główna

KLAUZULA INFORMACYJNA

klauzula informacyjna

Klaster Energii

logo final2