Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Wydział Prawno Organizacyjny

Sekretarz Powiatu - Monika Galasiak
tel. 75 77 50 184
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
pokój nr 214, I piętro w budynku nr 8A
 
Dyrektor Wydziału - Katarzyna Murmyło
tel. 75 77 61 561
e-mail: k.murmylo@powiat.zgorzelec.pl
pokój nr 213, I piętro w budynku nr 8A

 
Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych
tel. 75 77 61 561 wew. 4
pokój nr 201, I piętro w budynku nr 8A

Informatycy
 II piętro budynku 8a p.318
 
Biuro Obsługi Interesantów
tel. 75 77 61 555, fax. 75 77 17 930
parter w budynku nr 8A
 

Biuro Rzeczy Znalezionych *- czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 14:30
tel. 75 77 615 61 wew. 2
pokój nr 212, I piętro w budynku nr 8A

 

Do zadań wydziału należy:

1) opracowywanie i aktualizacja regulaminu organizacyjnego oraz innych aktów normujących funkcjonowanie starostwa;
2) prowadzenie zbioru aktów prawnych rady, zarządu i starosty;
3) obsługa sekretariatu starosty, wicestarosty oraz członka zarządu;
4) prowadzenie centralnych rejestrów:
a) skarg i wniosków,
b) upoważnień i pełnomocnictw,
c) pieczęci,
d) delegacji,
e) umów,
f) przeprowadzonych kontroli,
g) wystąpień związanych z działalnością lobbingową;
h) petycji i udostępniania informacji publicznej;
5) prowadzenie zbioru dokumentacji z kontroli zewnętrznych przeprowadzanych
w starostwie;
6) dokonywanie analizy protokołów pokontrolnych i przygotowywanie informacji
o wynikach kontroli staroście i wicestaroście;
7) monitorowanie prawidłowości i terminowości udzielanych odpowiedzi na wnioski
i zalecenia pokontrolne;
8) prowadzenie spraw osobowych pracowników starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych, inspekcji – nie zastrzeżonych dla innych wydziałów;
9) organizacja i koordynowanie praktyk uczniów, studentów oraz współdziałanie
w tym zakresie z uczelniami, szkołami i instytucjami kierującymi słuchaczy na praktyki;
10) organizacja i koordynowanie staży, prac interwencyjnych i innych form wsparcia we współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy;
11) koordynowanie działań w zakresie przeprowadzania wyborów, referendów
i konsultacji;
12) obsługa radców prawnych;
13) przeprowadzanie postępowania sprawdzającego, wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa;
14) koordynowanie czynności z zakresu działań lobbingowych;
15) prowadzenie archiwum zakładowego;
16) prowadzenie biura obsługi interesanta;
17) zapewnianie ciągłości zaopatrzenia w prasę i pieczęcie;
18) prowadzenie biura rzeczy znalezionych;
19) realizacja zadań powiatu z zakresu ochrony zdrowia;
20) realizacja zadań powiatu w zakresie ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych;
21) gospodarowanie rzeczowymi składnikami majątkowymi, gospodarką materiałową starostwa;
22) zabezpieczenie łączności telefonicznej, teleinformatycznej i zabezpieczenie logistyczne;
23) wykonywanie zadań z zakresu informatyki w starostwie;
24) realizowanie polityki bezpieczeństwa, w tym zadań wynikających z zakresu Administratora Systemów Informatycznych;
25) szkolenia, wdrażanie, unowocześnianie systemów, administrowanie systemem elektronicznego obiegu dokumentów w ramach platformy cyfrowej;
26) wykonywanie czynności związanych z zarządzaniem i bieżącą eksploatacją nieruchomości stanowiących siedzibę starostwa;
27) zabezpieczenie funkcjonowania systemu alarmowego, zapewnienie ochrony budynków;
28) realizacja zadań powiatu w zakresie określonym przez ustawę o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej;
29) kontrola przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych;
30) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnianie informacji publicznej wpływających do Starostwa Powiatowego;
31) prowadzenie dokumentacji zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
32) współpraca w zakresie realizacji powiatowego programu opieki nad zabytkami powiatu zgorzeleckiego;
33) realizacja innych zadań powierzonych przez starostę.

DOKUMENTY DO POBRANIA (kliknij)

KLAUZULA INFORMACYJNA

klauzula informacyjna

Klaster Energii

logo final2

Karty usług i wnioski Wydziału Prawno-Organizacyjnego
Firemki

logo firemki

Firmičky/Firemki