Europejskie Centrum Konsumenckie Polska oraz Europejskie Centrum Konsumenckie Niemcy spotkają się w dniach 26-27 sierpnia w Zgorzelcu, aby podczas Święta Starego Miasta Jakuby & Altstadtfest przybliżyć mieszkańcom ich prawa konsumenckie oraz udzielić informacji nt. bezpłatnej pomocy, jaką mogą otrzymać od sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net).
Ponad 15-letnie doświadczenie Europejskiego Centrum Konsumenckiego Polska pokazuje, że mieszkańcy przygranicznych miejscowości często zwierają umowy z firmami z krajów sąsiadujących. Przedsiębiorcy decydując się na rozszerzanie działalności, reklamują się w ościennych państwach, dzięki temu konsumenci na wyciągniecie ręki mają dostęp do zagranicznych towarów i usług.
Co w sytuacji, gdy klient napotka problem z firmą z innego kraju? Odpowiedzią jest Europejskie Centrum Konsumenckie należące do ECC-Net – sieci która bezpłatnie pomaga konsumentom rozwiązać spór np. z niemieckim sprzedawcą.
Gdzie i kiedy można nas znaleźć?
Przedstawiciele ECK z Polski i Niemiec będą obecni podczas Święta Starego Miasta Jakuby & Altstadtfes. Zainteresowanych otrzymaniem porady prawnej zapraszamy 26 i 27 sierpnia do naszego stoiska zlokalizowanego w pobliżu Mostu Staromiejskiego w Zgorzelcu. Mieszkańcy będą mogli skorzystać z pomocy polskich i niemieckich ekspertów, a także wziąć udział w konkursach z nagrodami.
W jakich sprawach pomagamy?
Wszelkiego rodzaju umowy zawarte między konsumentem a przedsiębiorcą z innego kraju Unii Europejskiej, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii, np.:
• zakup auta od zagranicznego sprzedawcy,
• kupno mebli, sprzętu RTV/AGD,
• zakup wycieczki w biurze podróży,
• wszelkiego rodzaju usługi typu: fryzjer, mechanik, stomatolog itp.,
• problem z linią lotniczą,
• i inne transgraniczne sprawy.
Pomoc ECK/kontakt
W przypadku problemów z przedsiębiorcą z innego kraju UE, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii, po bezpłatną pomoc możesz zwrócić się do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w kraju, w którym mieszkasz.
Kontakt do ECK Polska, działającego przy UOKiK:
• strona internetowa https://konsument.gov.pl/
• tel.: (22) 55 60 600 – od poniedziałku do piątku w godz. 10-14.
• mail: ECCNET-PL@ec.europa.eu
Źródło: konsument.gov.pl