Seniorzy ze Zgorzelca, Zawidowa, Czerwonej Wody i Węglińca nie powinni częściej paść ofiarą nieuczciwych przedsiębiorców. Z zawierania umów kupna-sprzedaży oraz zwrotu niskiej jakości towarów zostali przeszkoleni przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów.
Sporą grupę konsumentów zgłaszających się do Rzecznika Praw Konsumentów stanowią osoby, które zawarły umowę kupna-sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa, czyli na pokazie zorganizowanym np. w hotelu, czy podczas turnusu rehabilitacyjnego lub wycieczki.
Są to najczęściej seniorzy, mający stałe ale niskie dochody, będący grupą docelową dla przedsiębiorców prowadzących tę formę sprzedaży. Konsumenci zawierający tego typu umowy mają problemy zarówno z odstąpieniem od nich, jak i ze zwrotem towaru, którego jakość okazuje się nieadekwatna do wysokiej ceny.
W związku z nasilającym się problemem Powiatowy Rzecznik Konsumentów przeprowadził serię prelekcji dla seniorów z obszaru powiatu zgorzeleckiego. Spotkania zostały zorganizowane w ramach działających Klubów Seniora w Zgorzelcu, Zawidowie, Czerwonej Wodzie i Węglińcu.
– Spotkania cieszyły się dużym zainteresowaniem, dlatego też w nadchodzącym roku planujemy ich kontynuację. Chcemy przekazać jak największej liczbie konsumentów informacje dotyczące ich praw – przyznaje Katarzyna Zych, p.o. Powiatowy Rzecznik Konsumentów.
– Na terenie naszego powiatu często odbywają się spotkania, na których przedsiębiorcy sprzedają towary w systemie pokazów. Po dokonaniu zakupu przychodzi moment zastanowienia i wtedy najczęściej okazuje się, że decyzja o zakupie była nieprzemyślana, podjęta zbyt pochopnie – dodaje.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów ma siedzibę w Starostwie Powiatowym w Zgorzelcu – pokój 106, tel. 75 77 61 560 pon.- pt. w godz. 7.30-15.30.