
Fikcyjna firma nr 28 „Biuro Podróży”
W maju młodzież pracowała z kartą pracy 21, 22, 23 i 24. Spotkania odbywały się za zgodą dyrektora na terenie szkoły w reżimie sanitarnym. Ze względu na fakt, że część młodzieży odbywa miesięczne praktyki, oraz praktyki zagraniczne w ramach projektu Erasmus+, zajęcia odbywały się w zmniejszonej grupie.
Fikcyjna firma nr 31 „HR Consulting”
W miesiącu maju przeprowadzono instruktaż w sprawie logowania na platformę cyfrową, na której znajduje się test końcowy, obowiązkowy do wykonania dla uczniów i nauczycieli. Omówiono zagadnienia w nim zawarte. Wspólnie wykonano dodatkowe lekcje z języka czeskiego e-learning. Odbyło się również spotkanie z lektorem języka czeskiego.
Fikcyjna firma nr 32 „EkoAnalizy”
W maju uczniowie prowadzący fikcyjną firmę „EkoAnalizy” pracowali z Kartą pracy nr 23 – Zasady komunikacji elektronicznej (Moduł nr 4 – Etyka handlowa i pracownicza oraz kultura firmowa) oraz Kartą pracy nr 24 – Zmiany na rynku pracy i w przedsiębiorczości (Moduł nr 5 – Zmiany na rynku w związku z Przemysłem 4.0). W ramach zajęć uczniowie nauczyli się właściwego prowadzeniu komunikacji elektronicznej: telefonowanie, sms, e-mail, wideokonferencja, media społecznościowe. Na przykładzie publikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dyskutowali natomiast nt. cyfryzacji życia, zastanawiając się czy jest to wybór konsumentów czy jednak epokowa konieczność. Korzystając z platformy e-learningowej https://www.czpledu.eu/pl/ uczniowie kontynuowali naukę podstaw języka czeskiego. W tym miesiącu odbyło się również spotkanie z lektorem języka czeskiego. Zajęcia były realizowane on-line na platformie Microsoft Teams
Fikcyjna firma nr 36 „Firma cateringowa EMILKA”
W miesiącu maju uczestnicy fikcyjnej firmy cateringowej „EMILKA” spotkali się 3 razy. Na spotkaniach, które odbywały się w formie on-line uczniowie kontynuowali pracę z kartami z modułu 4 i rozpoczęli pracę z modułem 5. Omówiono karty nr 23, 24 i rozpoczęto kartę nr 25. Uczniowie tym razem w karcie pracy nr 23 skupili się na mediach społecznościowych, ich wadach i zaletach. Dyskutowano również o umiejętnościach specjalistycznych, jakich pracodawcy oczekują od przyszłych pracowników.
Fikcyjna firma nr 37 „PROJECT ink”
W maju grupa projektowa przebywała na praktykach zawodowych, jednak nie przeszkodziło to
w spotkaniach projektowych. Młodzież spotkała się trzy razy na platformie Teams (raz przed rozpoczęciem praktyk i dwa razy w trakcie). Młodzież pracowała nad zagadnieniami i zadaniami z karty pracy nr 23 i 24.
Fikcyjna firma nr 38 „Własna firma”
Uczniowie w miesiącu maju pracowali w fikcyjnej firmie nad zapoznaniem się z językiem czeskim. Rozpoczęcie od alfabetu, fonetyki jak również budowanie zdań stanowiło nie lada wyzwanie dla osób, które nie miały styczności z nauką tego języka. Dodatkową czynnością w tym okresie było rozwiązanie testu pokazującego postęp wiedzy z zakresu przedsiębiorczości co wynikało ze zrealizowanych kart pracy.
Strona partnera wiodącego: http://www.ohkliberec.cz/