Fikcyjna firma nr 29 „Firma Eventowa”
Uczniowie w trakcie lutowych zajęć omówili czym jest handel zagraniczny, jakie jest jego znaczenie, czym jest eksport i import, czym jest cło i na czym polega specyfika handlu zagranicznego oraz transgranicznego. Dowiedzieli się, na czym polega polsko-czeski transgraniczny rynek pracy i mobilność zawodowa pracowników, poznawali materiały załączone pod wskazanymi linkami dotyczące tematu. Dzielili się doświadczeniem z zakresu tego tematu także w związku z kształcenia na odległość. Poznali prawo dotyczące przedsiębiorców i pracowników, zwłaszcza przepisy dotyczące działalności gospodarczej. Dowiedzieli się jak wyglądają główne rodzaje stosunków między pracownikiem i pracodawcą w Czechach i w Polsce. Poznali przykładowe umowy o pracę itp.
Fikcyjna firma nr 30 „Firma informatyczno/reklamowa”
Uczniowie w miesiącu lutym aktywnie uczestniczyli w zajęciach, dowiedzieli się jakie kwalifikacje zawodowe i dyplomy są uznawane w Czechach jak i w innych krajach Unii Europejskiej. Wyszukiwali oferty pracy, poznawali prawo dotyczące pracowników w Republice Czeskiej jak i w Polsce. Poznawali jakie umowy można zawierać w naszych krajach.
Fikcyjna firma nr 33 „CNC Box”
Fikcyjna firma CNC Box w czasie spotkań w miesiącu lutym poświęciła czas na poznanie sprzętu oraz tworzenie projektów w pracowni multimedialnej. Wykonywanie zdjęć na green screenie czy oświetlanie postaci stanowiły inspirujące doświadczenie dla uczniów. Młodzież pokazała wiele kompozycji, które tworzyły nowe projekty.
Fikcyjna firma nr 34 „TRIP”
W lutym podczas zajęć uczniowie pracowali nad przygotowaniem plakatów w wersji wektorowej reklamujących ofertę biura, które umieszczono na stronie internetowej. Podczas pracy w grupach przygotowano ulotki promujące oferowane wycieczki. Dokonano prezentacji i wyboru najlepszych. Przedstawiono i omówiono zasady działania i obsługi programu do rezerwacji MerlinX.
Fikcyjna firma nr 35 „Emilka-Bud”
Podczas lutowych zajęć uczniowie przy wykorzystaniu sprzętu multimedialnego tworzyli prezentację fikcyjnej firmy oraz jej reklamę. Zapoznali się z aplikacjami do wideo rozmów i wideokonferencji, tworzyli grupę do spotkań online fikcyjnej firmy. W ramach zajęć uczniowie omówili temat: w jaki sposób wykorzystać pracownię multimedialną w szkole, w ramach funkcjonowania fikcyjnej firmy?, a także zapoznali się z tematem edukacji finansowej: https://www.gov.pl/web/finanse/edukacja-finansowa