Raport Maj 2022
Raport Maj 2022
Kategoria: Projekt pn.: „KOMPETENCJE 4.0/KOMPETENCE 4.0“ 2021 / 2022
9.06.2022
Godz: 10:34
Redaktor: Kamila Kowalska Kamila Kowalska
Drukuj

Fikcyjna firma nr 29 „Firma Eventowa”

Uczniowie podczas majowych zajęć dowiedzieli się, jak będzie wyglądał rynek i rynek pracy w okresie 4 Rewolucji przemysłowej, poznali zawody, które są najbardziej zagrożone w wyniku cyfryzacji, jak zmiany demograficzne wpłyną na rynek pracy. Zajmowali  się kompetencjami, które są niezbędne do poradzenia sobie z tymi zmianami zaistniałymi w wyniku Przemysłu 4.0. Trenowali umiejętności komunikacyjne, zarządzanie czasem itp. Przygotowywali się także do testu kończącego projekt.

Fikcyjna firma nr 30 „Firma informatyczno/reklamowa”

W miesiącu maju uczniowie zapoznawali się z zagadnieniami dotyczącymi etyki handlowej oraz kultury firmowej. Przygotowywali własną prezentację w formie planu przy komputerze. Poznawali zasady komunikacji elektronicznej, różne jej formy, tworzyli materiały na zamówienie i naprawiali sprzęt komputerowy. Podczas przeprowadzonej telekonferencji uczniowie mieli okazję poznać dobre praktyki i wykorzystać poznane standardy spotkań online.

Fikcyjna firma nr 33 „CNC Box”

W miesiącu maju uczniowie kontynuowali pracę przy sterowaniu frezarką CNC. Od momentu zainstalowania oprogramowania do frezarki uczniowie starali się przygotować różne projekty oraz wyciąć je na frezarce. W czasie testów pracownicy poznali możliwości urządzenia oraz dowiedzieli się jakie projekty są możliwe do wykonania na sprzęcie otrzymanym w ramach wyposażenia FF.

Fikcyjna firma nr 34 „TRIP”

Podczas majowych zajęć uczniowie omawiali zagadnienia związane z rynkiem pracy: definicja rynku pracy, aktualne trendy, czynniki wpływające na zmiany w rynku pracy oraz omówienie zawodów, które mogą stać się zagrożone w najbliższej przyszłości. Przygotowywali prezentację na temat wymaganych umiejętności pracownika wynikających ze zmian na rynku pracy. Przedstawienie prezentacji przez uczniów i omówienie takich pojęć jak: umiejętności specjalistyczne (soft i hard skills), umiejętności komunikacyjne, zarządzania czasem, adaptacji oraz myślenia krytycznego.

Fikcyjna firma nr 35 „Emilka-Bud”

Podczas majowych zajęć uczniowie zapoznali się z następującymi zagadnieniami: komunikacja werbalna i niewerbalna, retoryka – nauka o mówieniu i sztuce przemawiania, komunikacja elektroniczna – wygląd pism w postaci elektronicznej oraz media społecznościowe.

Unia Europejska Banner