Fikcyjna firma nr 29 „Firma Eventowa”
Uczniowie podczas majowych zajęć dowiedzieli się, jak będzie wyglądał rynek i rynek pracy w okresie 4 Rewolucji przemysłowej, poznali zawody, które są najbardziej zagrożone w wyniku cyfryzacji, jak zmiany demograficzne wpłyną na rynek pracy. Zajmowali się kompetencjami, które są niezbędne do poradzenia sobie z tymi zmianami zaistniałymi w wyniku Przemysłu 4.0. Trenowali umiejętności komunikacyjne, zarządzanie czasem itp. Przygotowywali się także do testu kończącego projekt.
Fikcyjna firma nr 30 „Firma informatyczno/reklamowa”
W miesiącu maju uczniowie zapoznawali się z zagadnieniami dotyczącymi etyki handlowej oraz kultury firmowej. Przygotowywali własną prezentację w formie planu przy komputerze. Poznawali zasady komunikacji elektronicznej, różne jej formy, tworzyli materiały na zamówienie i naprawiali sprzęt komputerowy. Podczas przeprowadzonej telekonferencji uczniowie mieli okazję poznać dobre praktyki i wykorzystać poznane standardy spotkań online.
Fikcyjna firma nr 33 „CNC Box”
W miesiącu maju uczniowie kontynuowali pracę przy sterowaniu frezarką CNC. Od momentu zainstalowania oprogramowania do frezarki uczniowie starali się przygotować różne projekty oraz wyciąć je na frezarce. W czasie testów pracownicy poznali możliwości urządzenia oraz dowiedzieli się jakie projekty są możliwe do wykonania na sprzęcie otrzymanym w ramach wyposażenia FF.
Fikcyjna firma nr 34 „TRIP”
Podczas majowych zajęć uczniowie omawiali zagadnienia związane z rynkiem pracy: definicja rynku pracy, aktualne trendy, czynniki wpływające na zmiany w rynku pracy oraz omówienie zawodów, które mogą stać się zagrożone w najbliższej przyszłości. Przygotowywali prezentację na temat wymaganych umiejętności pracownika wynikających ze zmian na rynku pracy. Przedstawienie prezentacji przez uczniów i omówienie takich pojęć jak: umiejętności specjalistyczne (soft i hard skills), umiejętności komunikacyjne, zarządzania czasem, adaptacji oraz myślenia krytycznego.
Fikcyjna firma nr 35 „Emilka-Bud”
Podczas majowych zajęć uczniowie zapoznali się z następującymi zagadnieniami: komunikacja werbalna i niewerbalna, retoryka – nauka o mówieniu i sztuce przemawiania, komunikacja elektroniczna – wygląd pism w postaci elektronicznej oraz media społecznościowe.